Forsiden Presse Signert Tone Første dag i ny jobb

Første dag i ny jobb

Da er dagen her. Mandag 10. oktober. Dagen da ansvaret ble mitt. Pulsen slår litt ekstra - noe annet hadde vel vært unaturlig.

Det blir rart at ikke Dag skal sitte rundt KL-bordet lenger og at det nå er jeg som skal lede konsernet. Jeg har stor respekt for den jobben Dag har gjort de siste elleve årene og ikke minst har han vært en god sjef og samtalepartner for meg.

Men nå gleder jeg meg til å starte for alvor. Vi har det beste utgangspunktet for å lykkes – med all den kunnskapen, engasjementet og viljen som bor i alle de dyktige medarbeiderne i Posten og Bring.

Vi er gode på endring og har industrielle muskler som ingen i post- og logistikkbransjen i Norge kan måle seg med. Muskler som også strekker seg ut i Norden. Så skal vi fremover arbeide også med å bli enda bedre til å utnytte de mulighetene som digitaliseringen gir oss – i alle ledd. Vi skal løfte vår digitale handlekraft. Bare på den måten kan vi sikre at vi fortjener posisjonen som verdens mest fremtidsrettede post- og logistikkonsern.

Den første tiden er det viktig for meg å bli kjent med organisasjonen og at organisasjonen blir kjent med meg. Jeg begynner på mine reiserunder allerede denne uken. Så starter vi arbeidet med å revidere konsernstrategien for fullt. Vi må evaluere om vi er på rett kurs. Det blir en spennende høst - og tid fremover.

Jeg gleder meg!

Tone