Forsiden Presse Signert Tone En velfortjent god julemåned

En velfortjent god julemåned

I løpet av de tre siste ukene har 3,8 millioner pakker blitt produsert på Postens Godssenter i Oslo. Onsdag 14. desember noterte vi «all time high» med 208 000 pakker på en dag. Et tall som gir både energi og tro på fremtiden.

Jeg fikk selv oppleve stemningen på Postens Godssenter da jeg var på julejobbing der i går. Ingen tvil om at det arbeides på spreng for å sikre at pakkene kommer frem til jul. Men det er ikke bare på Postens Godssenter det er travelt før jul. Sorteringsmaskinene går for fullt og medarbeidere i alle deler av driften jobber på spreng. Divisjon Post kan fortelle at de tidvis er utsolgt på distribusjon av uadressert reklame (primært mandager) og det beste av alt - at flere nye kunder er på vei inn eller tilbake. I pressen meldes det om postkontorer og post i butikk som er proppfulle av pakker.

Vår røde arme rundt om i Norge, fyller opp postkassene med julepost og reklame med gode juletilbud. En av de mange som står på er postbud Ole Hætta i Kautokeino i Finnmark. Det minner ikke mye om hvit jul utenfor hovedkontoret her i Oslo - men hos Ole i Kautokeino mangler det hverken på snø eller julestemning. Reinsdyr er daglig skue og det kan bli inntil minus 30 grader på den 11 mil lange ruta hans. Du kan se filmen om kollegaen din fra det vakre vinterlandskapet på Facebooksiden vår Vi i Posten og Bring. Det er bare å nyte den nordnorske julemagien.

Nye kunder som kommer til, lastebiler som bugner av pakker og fulle hyller i post i butikk gjør ekstra godt etter et tøft år der vi har utfordringer med lønnsomheten. Vi fortjener en god måned nå. Så tar vi med oss energien fra desember inn i 2017.

Jeg ønsker dere en strålende julehøytid sammen med deres kjære.

Tone