Forsiden Presse Arkiv Posten med helt ny markedsplass

Posten med helt ny markedsplass

AMOI Vulkan%20Fisk
Vulkan Fisk er en av aktørene. Foto: Vulkan Fisk

Bestill ulike varer fra flere butikker og få alt levert samlet hjem til deg samme dag.

Slik fungerer AMOI, Postens nye digitale markedsplass for lokale butikker. Konseptet prøves i første omgang ut i Oslo, men ambisjonen er å vokse videre. Du bestiller fisk i en nærbutikk, brød hos en annen, ost fra en tredje og kanskje kjøtt fra en fjerde butikk. Betaling skjer én gang, og varene leveres på døren av Posten samme dag. Dette er en løsning vi er alene om i Skandinavia så langt.

Et økosystem

Et såkalt minimum levedyktig produkt (MVP) ble lansert for testing i begynnelsen av mai og siden har man fortsatt å utvikle løsningen, forteller prosjektleder Jimmy Rhodin.

jimmy Rhodin
Prosjektleder Jimmy Rhodin. Foto: Birger Morken

– Nå har vi åpnet løsningen og er klare til å teste ytterligere hypoteser som bare kan testes i virkeligheten. Det har vært en utrolig interessant reise å ta dette fra idé til noe virkelig, og vi har bare nettopp begynt. Det er mange tanker og ideer som vi ønsker å utforske og forstå bedre for å jobbe mot den langsiktige visjonen vi har satt oss: «Å være et økosystem som løser dine hverdagslige behov, raskt, enkelt og bærekraftig». I høst vil det være ekstra oppmerksomhet på å lykkes med å bygge en bærekraftig forretningsmodell som fungerer for alle parter i økosystemet. Samtidig vil vi fortsette å jobbe for å løse hverdagslige problemer og utvikle løsningen for brukerne, sier Jimmy.

Test AMOI

Tjenesten er åpen for alle som bor på postnummer 0000-1369. Har du lyst til å handle smakfulle godsaker fra spennende butikker, er du allerede nå velkommen til å teste på www.amoi.no

amoi levering
Det er Bring Ekspress som står for leveringen. Foto: Birger Morken

– Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, slik at vi kan fortsette å utvikle tjenesten. Vi hører gjerne fra de som har testet AMOI, sier prosjektleder Jimmy.

AMOI er 100 prosent eid av Posten Norge AS, som har etablert et eget dedikert team til å kontinuerlig videreutvikle løsningen i takt med markedsbehov. Målet er å gjøre hverdagen enklere for forbruker og forretninger samtidig som Posten styrker den lokale konkurranseevnen hos partnerne. Enkelthet, brukerfokus, bærekraft og urban utvikling i en og samme pakke, reklamerer AMOI.

Nisjebutikker

I startfasen har amoi.no hittil fått med seg åtte aktører innen mat og drikke fra Oslo sentrum, blant annet Vulkan Fisk, Grünerløkka Bryggerhus og Åpent Bakeri.

AMOI shopImageDesktop åpent bakeri
Åpent Bakeri.

– Ambisjonen er å få med flere butikker og produktkategorier etterhvert, avslutter Jimmy Rhodin.