Det er flere faktorer som spiller inn når vi velger våre traineer. Vi ser blant annet på faglige resultater, erfaring utover studier og personlige egenskaper. Slik foregår rekrutteringsprosessen:
1. Jobbsøknad
Du sender inn din søknad elektronisk. Du legger ved CV, og vil du også bli bedt om å svare på noen konkrete spørsmål. Du trenger ikke å legge ved søknadsbrev.
2. Digitale tester
Når søknadsfristen har gått ut vil de mest aktuelle kandidatene få tilsendt evnetester som tas digitalt. I tillegg bes kandidatene svare kort på noen få spørsmål på video. Scoren fra disse testene, sammen med den innsendte jobbsøknaden, og videoklippene avgjør hvem som inviteres til rekrutteringsdag.
3. Rekrutteringsdag
Neste steg i rekrutteringsprosessen er en rekrutteringsdag på et av våre kontorer. Hit inviteres du sammen med andre kandidater for en presentasjon av Posten og Bring, en rundtur i våre kontorlokaler, samt caseløsing.
4. Dybdeintervju
Etter rekrutteringsdag vil noen av kandidatene bli invitert videre til et digitalt dybdeintervju. I forkant gjennomføres en personlighetstest. Intervjuet vil være todelt, hvorav en del vil være gjennomgang av personlighetstesten og en del er et motivasjonsintervju.
5. Tilbud til aktuelle kandidater
Etter referansesjekk får de mest aktuelle kandidatene tilbud om stilling.
6. Velkommen om bord!
Den 26. august er første dag som nyansatt. Den første måneden vil alle traineer ha samlet oppstart, hvor man blir kjent med konsernets og dens virksomhet, samtidig som alle starter i sine stillinger i første rotasjon.