Forsiden Presse Signert Tone Gratulerer med dagen!

Gratulerer med dagen!

I dag er det 370 år siden Postverket ble opprettet. Selskapet har litt av en historie.

Den 17. januar 1647 bestemte den danske stattholderen i Norge, Hannibal Sehested at landet skulle få et eget postvesen. Nederlenderen Henrik Morian fikk enerett til å drive Postverket mot en årlig godtgjørelse.

Nå skal vi sammen ta fatt på nye kapitler i årene som kommer.  Hver dag legger vi lista for hvordan den historien skal bli. Bare en ting er sikkert: Endringstempoet i bransjen er høyere enn noen sinne og kravene fra kundene likeså. Vi må produsere mer effektivt og økonomisk i fremtiden – med gode systemer i bunn.

Vi er godt skodd. Vi har vært gjennom en vinternatt før. Over Dovre - først bare med sko, så hest og nå vogntog. Ingen kjenner Norge bedre og jammen er vi tydelig til stede i resten av Norden også.

Etter det har Posten vært i konstant endring, men det er uten tvil de siste femten årene det har skjedd mest. I et forrykende tempo har vi gått fra å være et postverk til å bli et stort post- og logistikkonsern. Tone Wille

Vi lanserer nye sider for postennorge.no på selveste bursdagen vår. På disse sidene kan du bli bedre kjent med arbeidsgiveren din. Så kan du jo ta en liten titt innom å og se på den imponerende historien - før du retter sylskarpt blikk mot fremtiden igjen. Nye kapitler skal skrives. Nye spor skal settes.

Tone