Vi gjør hverdagen enklere og verden mindre

Meny (første nivå) og søk

Forsiden Presse Arkiv Posten og POL vinner av Sølvfisken

Posten og POL vinner av Sølvfisken

Publiseringsdato: Forfatter:

Artikkeltekst

For andre år på rad stikker Posten og POL av med Sølvfisken for desember.

Gullfisken er en publikumspris for reklamefilmer som kåres på TV2. Gjennom hele året blir det delt ut én Sølvfisk for hver måned, og for desember ble den delt ut til vår egen reklamefilm «Make Christmas Great Again». Vi er dermed med i kampen om Gullfisken, som skal kåres lørdag 6. februar direkte på TV 2.

Hege Aarhus var ansvarlig for fjorårets julekampanje og samarbeidet tett med Postens reklamebyrå POL. Hun er fornøyd med at vi stikker av med Sølvfisken for desember:

– Desember er den tiden på året hvor det sendes mest pakker, og da er det viktig at Posten er førstevalget når folk skal velge leverandør. At vår julekampanje for andre år på rad vinner Sølvfisken akkurat i desember er derfor kjempestas. Den har blitt lagt merke til. 

Monica Solberg, markedssjef i Posten og Bring, er også begeistret over å vinne Sølvfisken for desember:

– Desember er den måneden i året hvor flest er til stede i mediebildet med reklame. Siden det er en krevende måned å nå igjennom støyen er det også mange som investerer ekstra mye i nettopp julekampanjen, og dermed er det jo ekstra gøy å vinne i desember.

Skjermbilde 2021-01-25 kl. 13.20.52
Jan Sælid spiller rollen som sint julenisse.

Gode resultater

– Nettopp julekampanjen krever litt ekstra med forberedelser fordi vi har mange budskap vi vil ut med i desember. Det er en kunst å finne et konsept som rommer alt vi vil si og samtidig formidler det på en måte som gjør at folk får det med seg og ikke minst husker det. Samtidig er det viktig med en gjennomtenkt mediestrategi, slik at vi er tydelig til stede i de kanalene målgruppen bruker, forteller Monica og fortsetter: 

– Resultatene fra årets kampanje viser at vi har lykkes godt. Over 50 prosent av de som har sett reklamefilmen mener at kampanjen gjør at de opplever Posten som mer innovative, og mer en 30 prosent svarer at de vil bruke én eller flere av tjenestene i kampanjen. Den scorer også langt over «benchmark», til og med bedre enn fjorårets julekampanje på såkalt «liking», så årets julekampanje har slått veldig godt an blant aktive netthandlere før jul.