Forsiden Presse Arkiv Posten inn på omdømmetoppen

Posten inn på omdømmetoppen

Både Posten og Bring gjør et kraftig byks på Ipsos’ profilundersøkelse i år.

Carlos2
Posten klatrer opp til en tiendeplass på omdømmelisten.

Hvert år gjennomfører analyseselskapet Ipsos undersøkelsen «Profil store norske bedrifter», hvor de måler nordmenns holdninger til norske bedrifter. I årets undersøkelse har de hatt omdømmet til 108 bedrifter under lupen.

I årets undersøkelse svarte 74 % av respondentene at de har et godt inntrykk av Posten, og sender Posten opp på en tiendeplass på listen over de 108 bedriftene i rapporten. Det gode resultatet er en stor forbedring mot fjorårets undersøkelse, da tallet var på 62 % og plasseringen var 21. plass.

Boost for Bring

Brings omdømme er også kraftig styrket – 66 % av respondentene har et godt inntrykk av Bring, mot  56 % i fjor. Det gir Bring en 20. plass på listen, en god forbedring mot 35. plass i 2019.

– Dette er en svært gledelig fremgang. Resultatene viser at vi har lyktes godt med å utvikle og fornye Posten til nye kundebehov. Omdømme handler om tillit – og tillit er avgjørende for å lykkes. Omdømme handler om alt vi gjør i alle deler av virksomheten, og derfor er dette en lagseier, sier konsernsjef Tone Wille.

getpreview (1)
66 % av respondentene har i følge undersøkelsen et godt inntrykk av Bring.

En periode med mye endring

Undersøkelsene ble gjennomført mellom april og juni i år, en periode som var preget av store endringer i samfunnet generelt med Covid 19-pandemien.

– Under koronapandemien har det blitt ekstra tydelig hvor viktig våre tjenester er for samfunnet og folk flest. Det at vi nå ligger i norgestoppen blant de mest innovative selskapene, og de folk har best inntrykk av, viser at vi har gjort mye riktig, sier Tone.

Vinner blant de unge

Både Posten og Bring utmerker seg spesielt med fremgang innen kategoriene «Samfunnsansvar og moral» og «Miljøbevissthet». I tillegg er det stor forbedring hos respondentene i målgruppen under 25 år.

– Det er viktig å ta med seg de positive tilbakemeldingene. Jeg er stolt av menneskene i hele organisasjonen som hver dag står på for å levere – og gjøre hverdagen enklere for våre kunder.