Forsiden Presse Arkiv Nytt uttrykk gir godt inntrykk

Nytt uttrykk gir godt inntrykk

Medarbeiderne på Høyden postkontor synes det var på høy tid med ny vindusprofilering.

profilering1
Høyden postkontor i Moss, på grensen til Rygge, med ny vindusprofilering. Daglig leder Lise Bovoll har dette bildet som sin favoritt.

MOSS: Damene på Østfold-kontoret liker oppgraderingen på arbeidsplassen midt på grensen mellom Moss og Rygge. De forteller om kunder som synes postkontoret fremstår mer moderne. Tove Holter minner om at de er Postens ansikt utad, og Ellen Olsen synes det ser mer ordentlig og delikat ut og at de riktige produktene vises fram.

– «Ansiktslø­ftingen» er mest tydelig ute med veldig fine og koselige bilder. Vi får profilert oss på en måte som vi kan være stolte av, sier daglig leder Lise Bovoll.

Omdømme

Fotografier som beskriver Postens tjenester skal lø­fte det visuelle uttrykket til alle landets 30 postkontor fra Svalbard i nord til Kristiansand i sør. Dette skal også sette sitt preg på bedri­ftssentrene.

profilering2
Høyden postkontor i Moss, på grensen til Rygge, med ny vindusprofilering.

Oddbjørn Andestad i Kjedekonsept forklarer nærmere:

– Mange inngangspartier har gitt et lite tiltalende inntrykk. Informasjonen i vinduer er gått ut på dato, blant annet med informasjon om produkter og tjenester som vi ikke lenger leverer. Det er viktig for Postens omdømme at fasade og vinduer ser tiltalende og representative ut, så tiden var absolutt inne for fornyelse og oppdatering, sier han.

Synlig

Lysaker bedri­ftssenter har også fått ny profilering.

– Det er veldig fint at vi har fått profilering i vinduene, for det var ganske anonymt her, sier daglig leder Johanna Bergheim.

profilering3
Store fotografier i vinduene skal få landets postkontor til å skinne og medarbeiderne til å føle stolthet. Daglig leder Jørn Johansen ved Etterstad postkontor.

Kundebehandler Jorunn Norbeck ved Nydalen postkontor fremhever også at postkontoret der er blitt mer synlig og et tydeligere blikkfang.

– Vi er glade for at vinduene ikke ble tettet helt igjen, men at vi får lys inn og også har litt utsyn, slik vi ønsket, sier daglig leder Jørn Johansen ved Etterstad postkontor.

Mange hensyn

Profilering av denne typen er en omstendelig prosess. Gårdeiere må ofte inn i bildet for godkjenning, og det finnes klare regler for foliering på vindusflater som Posten må forholde seg til. Alle kontor er forskjellige og krever ulike løsninger. Seniorrådgiverne Marianne Dokka og Ann Bente Lund trekker i trådene med profileringen. Utforming gjøres internt av grafisk designer Hanne Karlsrud Bye.

profilering4
 Ny vindusprofilering ved Etterstad postkontor.

– Det må tenkes helhet og sammenheng, og da må vi selvsagt se til naboen hva som passer. Ansattes behov må ivaretas, og både verneombud, distriktssjefer, daglige ledere og Posten Eiendom er involvert, avslutter Oddbjørn Andestad.

TEKST OG FOTO: BIRGER MORKEN

NY PROFIL

■ Alle landets 30 postkontor får ny vindusprofilering

■ Dette gjelder også for bedriftssentrene