Meny (første nivå) og søk

Forsiden Om oss Visjon og verdier Visjon og strategi

Visjon og strategi

Visjonen til Posten Norge handler om at vi skal bli verdens mest fremtidsrettede post- og logistikkonsern. Foretningsideen er å utvikle og levere helhetlige løsninger mens hovedmålene tar utgangspunkt i de krav og mål som er satt for virksomheten.

Publiseringsdato: Forfatter:

Artikkeltekst

Visjon:

Posten Norge skal bli verdens mest fremtidsrettede post-og logistikkselskap.

Forretningsidé:

Posten Norge utvikler og leverer helhetlige løsninger innen post, kommunikasjon og logistikk – med Norden som hjemmemarked.

Posten Norge har en ledende miljøposisjon som konkurransefortrinn.

Hovedmålene tar utgangspunkt i de krav og mål som er satt for virksomheten:

  • Fornøyde kunder
  • Ledende markedsposisjoner
  • Lønnsom vekst og konkurransedyktig verdiutvikling
  • Attraktive arbeidsplasser og godt arbeidsmiljø
  • Sterk kundeorientering og det å «vinne kundens hjerte»
  • Styrke salg på tvers i organisasjonen, og i sterkere grad utnytte mulige synergier 
  • Industrialisering og kontinuerlig forbedring
  • Ledende miljøposisjon som konkurransefortrinn
  • Attraktiv arbeidsplass, som er ledende innen HMS
  • Kommunisere med markedet gjennom to merkevarer, Posten og Bring