Meny (første nivå) og søk

Verdiene våre

Kjerneverdiene til Posten Norge er redelighet, respekt, samhandling, åpenhet og mot.

Publiseringsdato: Forfatter:

Artikkeltekst

Redelighet

  • Vi holder det vi lover 
  • Vi tar ansvar  
  • Vi inngir tillit hos medarbeidere, kunder og øvrige interessenter 
  • Vi er tydelige i all kommunikasjon slik at vi skaper trygghet

Respekt

  • Vi viser omtanke for hverandre 
  • Vi anerkjenner hverandres forskjeller 
  • Vi forstår kundenes behov og forventninger, og strekker oss for å imøtekomme disse 
  • Vi forebygger ulykker og sørger for at ingen skader seg på arbeidsplassen

Samhandling

  • Vi spiller på lag slik at hele konsernet lykkes 
  • Vi samarbeider for å nå felles mål 
  • Vi fokuserer på de avgjørende spørsmål for virksomheten 
  • Vi velger løsninger som er til det beste for konsernet

Åpenhet

  • Vi deler kunnskap og informasjon med hverandre 
  • Vi er nysgjerrige og lydhøre for ideer 
  • Vi gir og tar imot konstruktive tilbakemeldinger 
  • Vi tar opp etiske problemstillinger umiddelbart

Mot

  • Vi våger å gå nye veier og utfordrer aksepterte sannheter 
  • Vi stiller tydelige krav til hverandre og er pådrivere for endring 
  • Vi er handlekraftige 
  • Vi brenner for innovasjon i alle deler av verdikjeden

Vi lever av å levere. For å kunne levere må vi ha kundenes tillit. Vi må også ha motiverte medarbeidere.