Meny (første nivå)

Forsiden Om oss Kort om oss Om konsernet

Om konsernet

Konsernet har over 18.000 dyktige medarbeidere, som lever for å levere og finne nye veier. I tillegg har vi cirka 1400 salgssteder i Norge, i form av postkontor og Post i Butikk.

Publiseringsdato: Forfatter:

Artikkeltekst

Se filmkavalkaden #rutami fra postbud og sjåfører rundt om i hele landet.

Hovedmål 

Hovedmålene tar utgangspunkt i de krav og mål som er satt for virksomheten, og er:

  • fornøyde kunder
  • ledende markedsposisjoner
  • lønnsom vekst og konkurransedyktig verdiutvikling
  • attraktive arbeidsplasser og godt arbeidsmiljø

Konsernstrategi 

Postens konsernstrategi handler om å utvikle en kundeorientert, nordisk, integrert og industrialisert post- og logistikkvirksomhet.

  • Konsernet skal utvikle ledende nordiske posisjoner innenfor valgte tjenesteområder. Vi skal tilby nordiske løsninger til kunder i det nordiske markedet.
  • Konsernets verdikjeder utvikles i retning av et integrert distribusjons- og terminalnettverk med en koordinert kundefront. Informasjon om produkter og kapasitet skal være tilgjengelig i hele verdikjeden på tvers av geografi og organisatorisk enhet.
  • Konsernet skal skape økt kundeverdi og konkurransekraft gjennom standardisering, industriell skreddersøm og kontinuerlig forbedring.

Ledelsesprinsipper 

Å lede i konsernet betyr å sette mål, frigjøre energi og styre ressurser. Konsernets ledere skal praktisere et verdibasert lederskap som balanserer involvering og kontroll. Gode ledere er en forutsetning for at medarbeidere skal trives og yte sitt beste. Ledere er rollemodeller gjennom egen atferd og skal levendegjøre konsernets verdigrunnlag.

Våre ledere kjennetegnes ved at de:

  • er synlige
  • er tydelige
  • tar og gir ansvar
  • utvikler og inspirerer medarbeidere