Meny (første nivå) og søk

Forsiden Om oss Innovasjon Tør du la være å satse på innovasjon?

Tør du la være å satse på innovasjon?

Følger du ikke med i timen, kan det koste dyrt. Få råd fra noen av Norges fremste eksperter på tjeneste- og produktinnovasjon.

Publiseringsdato: Forfatter:

Artikkeltekst

Norge går fra særstilling til omstilling. Flere bedrifter må lykkes med innovasjon, og veksten må komme på nye, bærekraftige områder. Vil vi klare det?

Det tar tid å satse fullt ut på innovasjon og produktutvikling, og det er ikke risikofritt. 9 av 10 innovasjoner flopper i markedet ett år etter lansering, og årsakene er blant annet grunnleggende mangel på markedsforståelse, verdiskaping og erkjennelsen av hva som er viktig for kundene.

Innovasjon er en aktivitet for gode tider, og en kuttpost i dårlige tider. Det bør være motsatt. Vi vet altfor godt hva som skjer med dem som ikke følger med i timen, understreker Econa.
Econa inviterte nylig noen av Norges fremste eksperter på tjeneste- og produktinnovasjon. De snakket om hvor viktig det er å involvere kunden i innovasjonsprosessen, hvordan satse for å få gevinster, og ikke minst hvordan man kan bli en ener på innovasjon.

Her kan du se foredragene:

Tjenesteinnovasjon med kunden i sentrum
Tor Wallin Andreassen, professor i innovasjon og leder av Center for Service Innovasjon (CSI), Norges Handelshøyskole. Les om Postens rolle i CSI her.

Tjenestedesign som virkemiddel for innovasjon
Annita Fjuk, Head of Research Program Service Innovation i Telenor Group

Sinke eller flinke på innovasjon? Drømmeløftet.
Mona Skaret, leder av divisjonen for vekstbedrifter og klynger i Innovasjon Norge

Innovasjon i mediebransjen – når ingenting funker, prøv alt! 

Morten Danielsen, markedsdirektør i Egmont Publishing.