Meny (første nivå) og søk

Forsiden Om oss Kort om oss E-handel er blitt handel

E-handel er blitt handel

Posten og Brings e-handelsrapport for 2012 slår fast at nesten alle handler på nett, uansett alder, kjønn og bosted. E-handel er blitt en naturlig del av hverdagen, e-handel er blitt handel.

Publiseringsdato: Forfatter:

Artikkeltekst

– I løpet av de siste 10 årene har netthandel i Norge gått fra noe et mindretall gjør til å omfatte nesten 90 prosent av befolkningen. Lignende tendenser ser vi også i Sverige og i Danmark. Nordiske forbrukere er med andre ord godt vant til netthandel og har blitt erfarne shoppere – også på nett, sier konsernsjef i Posten Norge, Dag Mejdell.

Det er likevel vesentlige forskjeller mellom forbrukerne med hensyn til hva, hvorfor og hvordan vi handler. Dette og mye mer gir Posten og Brings e-handelsrapport deg dypere innsikt i.

– Det er naturlig at Posten og Bring står bak en slik undersøkelse. Netthandel er konsernets mest spennende vekstmulighet. Markedet i Norden vokser med 15 prosent årlig, og for oss er det viktig å forstå forbrukernes adferd og behov, sier Mejdell.

I årets rapport ser vi blant annet nærmere på driverne for netthandel, hvordan forbrukeren benytter PC, mobiltelefon og nettbrett når de handler, og sist men ikke minst, hvordan du kan oppnå størst mulig effekt i kommunikasjonen mot forbrukeren.

Les e-handelsrapporten 2012.

For ytterligere informasjon:
Postens pressetelefon, 951 48 000