Slik går du frem for å logge deg på ansattappen



Som medarbeider i Posten og Bring har du nå mulighet til å logge deg på ansattappen Teams via din egen brukerkonto. Her vil du blant annet få tilgang til løsninger for kommunikasjon, samhandling og digital læring.

Klicka här för svenska

Les mer under om hvordan du kommer i gang,

 

Slik får du tilgang 

Du vil få brukernavn og passord fra din leder, og dette må du ha klart når du skal ta i bruk løsningen.

For å komme inn trenger du først å laste ned appen Microsoft Authenticator. Denne skal sikre din tilgang og beskytte innhold for uvedkommende. Slik laster du den ned: 

Bruker du Android-telefon gjør du slik 

  1. Last ned Microsoft Authenticator fra Google Play.
  2. Logg på Microsoft Authenticator med brukernavn og passord du har fått av din leder. Brukernavn inneholder «@» og ser ut som en epost adresse.
  3. Følg instruksjoner i appen, evt. se video.

    Lenke til apper:

    Microsoft Teams og Microsoft Authenticator

Bruker du iPhone-telefon gjør du slik 

  1. Last ned Microsoft Authenticator fra App Store 
  2. Logg på Microsoft Authenticator med brukernavn og passord du har fått av din leder. Brukernavn inneholder «@» og ser ut som en epost adresse.
  3. Følg instruksjoner i appen, evt. se video.

Lenke til apper:

Microsoft Teams og Microsoft Authenticator

Gå til deretter tilbake til Google play eller App Store 

  1. Last ned Teams fra Microsoft 
  2. Åpne Teams appen 
  3. skriv inn brukernavn du har fått av din leder. Brukernavn inneholder «@» og ser ut som en epost adresse
  4. Trykk logg på 
  5. Skriv inn passordet du har fått av din leder
  6. Følg instruksjonen som kommer opp 

Under kan du se et videoeksempel på hvordan du går frem:

 

Link til appene du trenger

iPhone:

Microsoft Teams og Microsoft Authenticator

Android:

Microsoft Teams og Microsoft Authenticator

Ofte stilte spørsmål

Jeg har ikke mottatt brukernavn og passord?

  • Kontakt din leder. Brukernavn og passord sendes ut i puljer frem til utgangen av mars.

Jeg har glemt passordet/kontoen er låst?

  • Kontakt Servicedesk for å resette passord.

Jeg har byttet telefon

  • Kontakt Servicedesk for å resette MFA Authenticator

Jeg har byttet telefonnummer

  • Kontakt Servicedesk for å resette MFA Authenticator

 

Døgnåpen servicedesk (kun for ansatte)

Norge: 400 00 324

Sverige: 08 913777

Danmark: 6040 8081

English: +44 80 0026 5902