E-handel

Divisjon E-handel er spesialist på netthandel og skal være konsernets spydspiss ut i netthandelsmarkedet.

PNO-e-handel

Divisjon E-handel:

  • Skal sørge for at Posten og Brings kunder lykkes med sin netthandel.
  • Skal bidra til at Posten Norge når målet sitt om å bli den ledende leverandøren i Norden av tjenester og løsninger til bedrifter som tilbyr varer over nettet.

Tjenestetilbud innen e-handel

Tjenestetilbudet gir mottakere valget mellom å hente selv på postkontor/Post i Butikk, få levert hjem på døren eller direkte i postkassen.

De faste tjenestene innen e-handelsdivisjonens portefølje er:

  • Servicepakken: Mottaker henter pakken selv på et av våre nærmere 6000 utleveringssteder i hele Norden. Mottaker varsles på forhånd og kan spore pakken underveis.
  • Hjemlevering på kvelden: Mottakeren kan bestille pakken levert hjem på døren mellom kl. 17 og 21 i de fleste byer og større tettsteder. Varsling på SMS/e-post når pakken er på vei, og oppringning før utlevering. Mottaker velger selv dag for utlevering. Det tilbys også utlevering lørdager i de større nordiske byene, foreløpig Oslo, Stockholm, Göteborg og Malmø.
  • I postkassen:Vi tilbyr to ulike pakkealternativer som leveres i postkassen.
    • Minipakken: Tjeneste med sporing, hvor mottaker varsles på SMS når pakken er underveis
  • Småpakker: Spesielt rettet mot nettbutikker som sender små og rimelige pakker som passer i postkassen. Sendes uten sporing.

 

  • Pose på døren og henting på terminal. Noen av divisjonens tjenester vil gå inn i leveringsalternativene «pose på døren» (småpakker) og «henting på terminal» (servicepakke).