Vår strategi

Postens konsernstrategi handler om å utvikle en kundeorientert, nordisk, integrert og industrialisert post- og logistikkvirksomhet.

  • Konsernet skal utvikle ledende posisjoner i alle de nordiske landene innenfor valgte tjenesteområder. Vi skal tilby nordiske løsninger til kunder i det nordiske markedet.
  • Konsernets verdikjeder skal reduseres i antall og integreres i ett distribusjons- og terminalnettverk med en koordinert kundefront. Informasjon om produkter og kapasitet skal være tilgjengelig i hele verdikjeden på tvers av geografi og organisatorisk enhet.
  • Konsernet skal skape økt kundeverdi og konkurransekraft gjennom standardisering, utvikling av modulbaserte løsninger, industriell skreddersøm og kontinuerlig forbedring.

 

Hovedmål og strategier

Hovedmålene tar utgangspunkt i de krav og mål som er satt for virksomheten, og er:

  • fornøyde kunder
  • ledende markedsposisjoner
  • lønnsom vekst og konkurransedyktig verdiutvikling
  • attraktive arbeidsplasser og godt arbeidsmiljø

 

Posten har definert følgende konsernovergripende og felles utfordringer for å utvikle konsernets forutsetninger og evner til å oppnå konsernets hovedmål:

  • Sterkere kundeorientering og «vinne kundens hjerte»
  • Styrke kryssalg og synergiuttak
  • Industrialisering og kontinuerlig forbedring
  • Ledende miljøposisjon som konkurransefortrinn
  • Attraktiv arbeidsplass, ledende innen HMS
  • Kommunisere med markedet gjennom to merkevarer, Posten og Bring